Działania charytatywne

Z naszych usług korzystają miliony kupujących i sprzedających. Nasza platforma to narzędzie, które pozwala nam i naszym sprzedającym odnosić biznesowy sukces. Postanowiliśmy, że wykorzystamy sprawdzone na Allegro mechanizmy i udostępnimy te rozwiązania wszystkim ludziom dobrego serca. Tak powstali Charytatywni Allegro – przestrzeń gdzie każda organizacja pożytku publicznego może prowadzić zbiórkę środków na ważne dla siebie cele społeczne. Bez żadnych opłat czy prowizji. Dostarczamy rozwiązania technologiczne niezbędne, żeby platforma dobrze działa, a w wybrane akcje angażujemy się również w roli partnera. Niezależnie od tego czy bierzesz udział w licytacji wartych setki tysięcy złotych piłkarskich pamiątek czy wrzucasz 5 złotych do wirtualnej puszki - dołączasz do naszej społeczności ludzi o wielkim sercu. Ostrzegamy - pomaganie wciąga!

  • Realizacja strategii CSR Allegro na lata 2017-2019

    FILAR „Konsekwentnie inwestujemy w społeczności”

    Cele szczegółowe Mierniki sukcesu Status
    Określenie strategicznych obszarów zaangażowania społecznego wraz określeniem mierników wpływu społecznego Opracowanie i wdrożenie strategii CCI – zaangażowania społecznego Planowane w 2018 roku

    Charytatywni Allegro w liczbach:

    249 268

    wystawionych ofert

    277

    zgłoszonych celów zbiórki

    277

    zarejestrowanych organizacji pożytku publicznego (OPP)

    Zebrana kwota: 10 474 042,39 zł
    Liczba uśmiechów: nie do policzenia
  • Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.
    Gramy razem od 18 lat!Gramy razem od 18 lat! 25. Finał na aukcjach Allegro dla WOŚP okazał się być rekordowym. Pobiliśmy zebraną kwotę z 2016 roku.

    25. Finał na aukcjach Allegro dla WOŚP okazał się być rekordowym. Nie dość, że pobiliśmy zebraną kwotę z 2016 roku, to w ciągu ostatnich trzech lat kwota zebrana dla WOŚP wzrosła aż trzykrotnie.

    Wspieraliśmy WOŚP na kilka sposobów:

    • Poprzez licytacje, które odbywały się na platformie charytatywnej Allegro aukcje.wosp.org.pl,
    • Poprzez stronę rzeczyodserca.pl czy możliwość zasilania Wirtualnej Puszki w aplikacji mobilnej Allegro.

    W tym roku internauci także nie zawiedli i swoje wsparcie dla WOŚP pokazywali, m.in. licytując, wystawiając przedmioty, nagrywając filmy promujące aukcje czy zasilając złotówkami Wirtualną Puszkę.

    Dzięki zaangażowaniu naszych użytkowników udało się zebrać dokładnie 9 141 390,87 zł i tym samym pobić ubiegłoroczny rekord!

    Najdroższe aukcje to:

    • Dzień z Donaldem Tuskiem w Brukseli 370 200 zł
    • Dakarowy Quad Rafała Sonika 150 000 zł
    • Twoja Twarz na karcie nowej gry twórców Wiedźmina 55 199,00 zł
    Uśmiech

    25. finał WOŚP i Allegro w liczbach:

    Zebrana kwota: 9 141 390,87 zł
    w tym 1 150 805,62 zł to kwota zebrana na rzeczodserca.pl

    Po prostu od serca

    Wyjątkową formą wspierania WOŚP przez Allegro jest strona rzeczyodserca.pl. To już piąta edycja wyjątkowych licytacji na stronie, na której między innymi aktorzy, sportowcy czy blogerzy zamieszczali filmy opowiadające historię ważnych dla nich przedmiotów, a użytkownicy poprzez licytację stawali się ich nowymi właścicielami, nadając im nowe znaczenie. Na stronie znalazły się nie tylko przedmioty materialne. Można było wylicytować kolację z Robertem Lewandowskim czy gitarę Micka Jaggera.

    Na obejrzenie wszystkich filmów na rzeczyodeserca.pl trzeba by przeznaczyć 10 dni non stop.

    5. edycja rzeczyodserca.pl w liczbach:

    Sztab Allegro odpowiedzialny za działania związane z WOŚP każdego roku także wystawia aukcje. W tej edycji były to m.in. szkolenia z ekspertami Allegro, pobyt w strefie Allegro na Woodstocku czy scenariusze Legend Polskich z autografami twórców.

  • Podaruj misiaAkcję „Podaruj Misia” organizowaną przez Fundacja TVN „Nie jesteś sam” wspieramy od początku jej powstania, czyli w 2017 roku już po raz dwunasty.

    Akcję „Podaruj Misia” organizowaną przez Fundacja TVN „Nie jesteś sam” wspieramy od początku jej powstania, czyli w 2017 roku już po raz dwunasty. W okresie przedświątecznym rusza sprzedaż misiów, których wygląd każdego roku projektowany jest przez przyjaciół Fundacji. W 2017 roku modne kreacje dla czterech pluszaków stworzyli Tomasz Ossoliński, Maciej Zień, Bizuu i 303 Avenue. Całkowity dochód z akcji został przekazany na leczenie i rehabilitację podopiecznych Fundacji TVN "Nie jesteś sam". Kupujący zabawkę nie ponosili też żadnych dodatkowych kosztów w postaci opłaty za przesyłkę. Każdy miś był inny, każdy wyjątkowy i zakup każdego wspierał szczytny cel. Misie miały też swoich „ambasadorów” w postaci gwiazd. W 2017 roku byli to: Małgorzata Kożuchowska, Monika Olejnik, Magda Gessler oraz Filip Chajzer. Akcję „Podaruj Misia” wspieramy także w obszarze technologicznym. Stworzyliśmy serwis podarujmisia.allegro.pl, gdzie na kilka tygodni przed Gwiazdką użytkownicy mogą kupować misie. W 2017 roku w serwisie sprzedano 29 509 pluszaków.

    W ciągu dwunastu lat naszego zaangażowania w akcję, ponad 180 000 misiów znalazło swoich właścicieli za pośrednictwem Allegro.
  • Dobro i smak poznańskiej tradycjiCo roku świętujemy imieniny św. Marcina, patrona dobroczynności. Za pośrednictwem strony allerogal.allegro.pl wysyłamy oryginalne, certyfikowane rogale marcińskie w różne zakątki świata.

    Naszą działalność rozpoczynaliśmy w Poznaniu. Z tym miastem jesteśmy związani i tak jak na poznaniaków przystało, świętujemy imieniny św. Marcina, patrona dobroczynności. Po raz trzeci za pośrednictwem strony allerogal.allegro.pl wysyłamy oryginalne, certyfikowane rogale marcińskie w różne zakątki świata, a każdy zakupiony Allerogal to 1 zł przekazany na zakup paczek świątecznych dla małych pacjentów z oddziału onkologii ze Szpitala Klinicznego im. K. Jonschera w Poznaniu.

    Podczas każdej akcji charytatywnej na naszej platformie dajemy klientom możliwość udzielenia wsparcia na kilka dodatkowych sposobów:

    • Zasilenia Wirtualnej Puszki,
    • Dokonania dowolnej wpłaty bezpośrednio na konto zbiórki,
    • Kupienia rogala, a następnie wysłania go w prezencie lub wystawienia go na licytację.

    Allerogale w liczbach:

    23 050 zł

    przekazanych Fundacji

    11 403 kg

    tyle ważyły sprzedane rogale

    17 873

    sprzedanych rogali

  • Wolontariat pracowniczySzlachetna Paczka w Allegro, to pierwszy projekt wolontariatu pracowniczego na taką skalę. Zaangażowaliśmy się w porywającą do działania Polaków akcję “Szlachetna Paczka”.

    Szlachetna Paczka w Allegro to pierwszy projekt wolontariatu pracowniczego na taką skalę. Zaangażowaliśmy się w porywającą do działania Polaków akcję „Szlachetna Paczka”. Razem pomogliśmy 23 rodzinom z województwa wielkopolskiego, mazowieckiego, kujawsko-pomorskiego i małopolskiego.

    742 osoby zaangażowały się w akcję, co stanowi ponad połowę wszystkich pracowników Allegro! Paczki przygotowane dla rodziny to wartość ponad 77 000 zł.

    Przygotowanie tak wielu paczek było oczywiście wynikiem niesamowitego zaangażowania naszych pracowników, ale ważne było również wsparcie ze strony Allegro. Oprócz wielkiej zachęty do działania każdy zespół kompletujący paczkę dostał również bardziej wymierną pomoc- dodatkowe 300zł. Dzięki temu kilkaset paczek w biało-pomarańczowych barwach wyruszyło w drogę do potrzebujących rodzin. Mamy nadzieję, że udało nam się dostarczyć im uśmiech i radosne święta. Wiemy, że za rok na pewno uda nam się pobić kolejny rekord!

    Uśmiech
  • Talizman i Szlachetna PaczkaCo roku w okresie Bożego Narodzenia oczy Polaków kierują się w stronę Allegro. W tym roku stworzyliśmy coś naprawdę wyjątkowego. Film “Talizman” chwycił Polaków za serce.

    Od czasu świątecznej reklamy „English for beginers” którą obejrzano na YouTube niemal 15 milionów razy, w okresie Bożego Narodzenia oczy Polaków kierują się w stronę Allegro. W 2017 roku stworzyliśmy kolejny wyjątkowy film reklamowy pt “Talizman”, w którym w komunikację komercyjną udało nam się wpleść tematykę pomocy potrzebującym. To ważny element społeczny, którego na co dzień nie dostrzegamy. Po raz pierwszy w naszej kampanii reklamowej opowiedzieliśmy o współpracy ze Szlachetną Paczką, która jest najbardziej rozpoznawalną organizacją wspierającą potrzebujących.

    Kampanii reklamowej „Talizman” towarzyszyła akcja charytatywna, w której Allegro wspólnie ze swoimi klientami i Szlachetną Paczką przygotowało paczki dla 130 rodzin z województwa lubelskiego. Na specjalniej stronie zamieściliśmy historię, każdej z nich wraz z listą potrzeb. Nasi klienci mogli wesprzeć dowolną rodzinę, wybierając przedmiot z listy i kupując go na Allegro. Jednocześnie wskazywali drugi przedmiot z listy, za który płaciło Allegro. Zakupione w ten sposób przedmioty trafiały do specjalnie stworzonego przez nas centrum logistycznego, a stamtąd w weekend finałowy Szlachetnej Paczki zostały zawiezione do województwa lubelskiego, by później z terenowych magazynów Szlachetnej Paczki trafić bezpośrednio do potrzebujących rodzin.

    Marcin Dyczak

    Chief Marketing Officer

    Marcin Dyczak - Chief Marketing Officer

    Allegro to nowoczesny i prężnie rozwijający się biznes - miejsce, gdzie miliony Polaków z przyjemnością robią zakupy. Zachęcając naszych klientów do korzystania z Allegro, staramy się również, żeby historia, którą opowiadamy o sobie światu, pokazywała, jakie wartości są nam bliskie: rodzina, wspólnota, chęć niesienia pomocy. Grudzień to „najgorętszy" czas dla każdej firmy handlowej. W 2017 roku postanowiliśmy, że oddamy ten cenny reklamowy czas na szczytny cel. Nasz spot „Talizman” promował współpracę ze Szlachetną Paczką, jednym z najbardziej znanych i cenionych przez Polaków programów społecznych. Tacy właśnie jesteśmy w Allegro. Lubimy robić rzeczy, na które nikt inny by się nie zdecydował. Mam nadzieję, że to się nigdy nie zmieni!

  • Ciepłe posiłki dla dzieciOd 2014 roku razem z bankiem żywności, pomagamy niedożywionym dzieciom. Od początku akcji opłaciliśmy już ponad 45 000 posiłków.

    Od 2014 roku razem z Bankami Żywności i firmą Danone w ramach akcji “Podziel się dobrym posiłkiem” zapewniamy dożywianie dzieciom w świetlicach na terenie Polski. Przez cztery lata, wspólnie z klientami Allegro, opłaciliśmy już ponad 45 000 posiłków! Dzięki zakupom wirtualnych paczek żywnościowych na platformie charytatywnej, wspólnie dbamy o zbilansowaną dietę dzieci w trudnej sytuacji materialnej. Poprzez akcję realizujemy również cele edukacyjne i społeczne, przyczyniamy się do budowania świadomości społecznej na temat problemu niedożywienia dzieci oraz aktywizujemy lokalnych liderów i organizacje do podejmowania działania na rzecz rozwiązywania tego problemu.