Raport Społecznej
Odpowiedzialności
2019

Nasze podejście do CSR
Bezpieczeństwo zakupów

Szeroki wybór w atrakcyjnej cenie

Allegro dla klientów w liczbach

Chcemy sprawić, żeby nasi klienci byli zawsze zadowoleni z zakupów. Każdy tworzony przez nas projekt powstaje z myślą o klientach i firmach, które sprzedają na naszej platformie.

Nieustannie pracujemy nad tym, by zakupy na Allegro stawały się coraz prostsze, wygodniejsze i przyjemniejsze. To przede wszystkim zasługa wysokiej jakości obsługi naszych sprzedawców, którzy mają do dyspozycji narzędzia do jej analizowania i ulepszania. O satysfakcję klientów dba również ponad 400 doradców Allegro. Dzięki ich wysiłkom jesteśmy doceniani jako firma z najlepszą obsługą klienta w Polsce, co potwierdzają branżowe wyróżnienia takie jak m.in Gwiazda Jakości Obsługi czy Polish National Sales Awards (PNSA). To również efekt ogromnego i wciąż rosnącego wyboru produktów w atrakcyjnych cenach, który powoduje, że klienci coraz chętniej robią zakupy na naszej platformie. Ogromnym krokiem w zwiększaniu wygody korzystania z Allegro było wprowadzenie przez nas w 2018 roku programu Allegro Smart!, dzięki któremu klienci mogą korzystać z darmowej dostawy i zwrotów, a przesyłki mogą zamawiać z dostawą zarówno do 20 tysięcy Paczkomatów i punktów odbioru, jak i kurierem. W 2019 Allegro Smart! obejmował już ponad połowę ofert na Allegro, a dotychczas klienci zaoszczędzili w ten sposób blisko 1 mld złotych.

Kim są nasi klienci

Co miesiąc odwiedza nas 18 milionów klientów. Dzięki współpracy z wieloma firmami logistycznymi jesteśmy w stanie dotrzeć z przesyłką do każdego miejsca w Polsce. Produkty odebrać można osobiście u sprzedawcy, w paczkomatach, punktach odbioru lub za pośrednictwem kuriera.

TOP 5 województw z największą liczbą użytkowników Allegro

  1. Mazowieckie (15,5%)
  2. Śląskie (11,8%)
  3. Wielkopolskie (9,1%)
  4. Małopolskie (8,7%)
  5. Dolnośląskie (8,5%)

Najwięcej klientów Allegro nosi imię Anna oraz Piotr.

Rosnący wybór

Chcemy, aby nasi klienci mieli jak największy wybór, dlatego nieustannie zachęcamy do współpracy nowych sprzedawców z Polski i z zagranicy. Także obecni sprzedawcy nieustannie zwiększają liczbę ofert wystawianych na sprzedaż na Allegro. Tylko w 2019 roku liczba sprzedawców wzrosła o 14%, a liczba ofert o 40%. Na Allegro pojawiły się oficjalne sklepy ponad 283 marek, takich jak [Inglot, Tefal, Tchibo czy Carrefour]. Dzięki temu klienci mogą jeszcze łatwiej znaleźć na Allegro swoje ulubione produkty.
Niewątpliwie pozytywną zmianą z punktu widzenia naszych klientów było przejęcie eBilet Polska, lidera sprzedaży online biletów w Polsce. Nasza oferta powiększyła się o katalog popularnych wydarzeń kulturalnych i sportowych. Klienci Allegro mogą teraz wybierać spośród tysięcy wydarzeń, które chcieliby zobaczyć, dodatkowo użytkownicy Allegro Smart! mają w wielu przypadkach pierwszeństwo zakupu biletów.

Wygoda

W Allegro wprowadziliśmy w 2018 i 2019 roku szereg rozwiązań, które sprawiają, że zakupy stają się coraz wygodniejsze, m.in.:

  • zwiększyliśmy dostępność obsługi Allegro wprowadzając nowe kanały komunikacji: chat, callback i social media,
  • stworzyliśmy nową stronę Pomocy dla klientów i sprzedawców, aby mogli łatwiej i szybciej dotrzeć do potrzebnych informacji,
  • dodaliśmy możliwość zapamiętywania wielu adresów, dzięki której można łatwo zrobić zakupy dla siebie i dla bliskich,
  • dodaliśmy ocenę produktu, która ułatwia klientom podjęcie decyzji,
  • usprawniliśmy działanie naszej wyszukiwarki oraz rekomendujemy klientom przedmioty, które mogą im się spodobać,
  • podpowiadamy punkt odbioru najbliższy dla lokalizacji klientów,
  • zwiększyliśmy liczbę punktów odbioru oraz wprowadziliśmy możliwość śledzenia paczek,
  • informujemy o przewidywanym czasie dostawy, dzięki czemu klienci wiedzą kiedy mogą spodziewać się paczki,
  • oferujemy takie rozwiązania poprawiające wygodę klientów jak: Allegro Smart!, Allegro Zapłać Później, Kupony, Raty na Allegro,
  • oferujemy wygodne formy płatności takie jak Blik, Apple Pay i Android Pay,
  • z myślą o prywatnych sprzedających stworzyliśmy Allegro Lokalnie.

Usługi Allegro zwiększające wygodę zakupów

Allegro Smart
Allegro Smart! to pionierska inicjatywa Allegro, która wystartowała w sierpniu 2018 r. Klienci z całej Polski, po uiszczeniu miesięcznej lub rocznej opłaty, mogą skorzystać z nielimitowanej liczby darmowych dostaw do, szybko rosnącej, sieci ponad 20 tys. paczkomatów i punktów odbioru Allegro Smart!, a od 2019 r. także skorzystać z dostawy kurierskiej pod wskazany adres. Usługa obejmuje także bezpłatne zwroty. Można ją testować za darmo przez 30 dni, bez żadnych limitów paczek.

Allegro Smart! to nie tylko abonament na darmową dostawę, ale także priorytetowa obsługa klienta w Programie Ochrony Kupujących, dostęp do okazyjnych ofert oraz do przedsprzedaży biletów na najciekawsze koncerty i wydarzenia kulturalne. Klienci Allegro Smart! jako pierwsi mogli m.in. kupić bilety na niepowtarzalny koncert Dawida Podsiadło i Taco Hemingwaya, który odbył się we wrześniu 2019 r.

Dzięki Allegro Smart! Klienci zaoszczędzili ponad 1 mld zł, a w 2019 roku sprzedawcy korzystający z programu odnotowali wzrost transakcji o 37%. W tym samym czasie sprzedawcy nie oferujący Allegro Smart! Zwiększyli swoją sprzedaż o 16%.

Smart Week

W pierwszą rocznicę Allegro Smart! zorganizowaliśmy tygodniowy festiwal zakupów - Allegro Smart Week! Między 30 września a 6 października 2019 r. można było kupić za pośrednictwem Allegro blisko 200 mln produktów w bardzo atrakcyjnych cenach, z których część, tańsza nawet o 70%, dostępna była wyłącznie dla klientów Allegro Smart! W ofercie były m.in. smartfony najpopularniejszych marek, konsole, laptopy i sprzęty AGD.

Monety Allegro
To program umożliwiający klientom w oznaczonych ofertach uzyskanie monet, które mogą zamienić na kupony rabatowe na Allegro. Od początku programu skorzystało z niego 6 mln kupujących. Skierowany jest także do sprzedawców mogących obdarowywać swoich klientów monetami. Monety można otrzymać przy zakupie produktów oznaczonych odpowiednią ikoną, można je zbierać również podczas akcji promocyjnych.

Allegro Zapłać Później
Od czerwca 2019 roku oferujemy klientom nowy sposób robienia zakupów na Allegro - Allegro Zapłać Później. To rozwiązanie pozwala klientom elastycznie zarządzać domowych budżetem i sprawia, że zakupy na Allegro są jeszcze łatwiejsze i wygodniejsze.
Dzięki Allegro Zapłać Później klienci mogą opłacić zakupy bez żadnych dodatkowych opłat w ciągu 30 dni od dnia transakcji lub w miarę potrzeby przedłużyć termin o kolejne 30 dni za drobną opłatą. Co istotne, sprzedawcy otrzymują pieniądze za sprzedany towar od razu, a nasz partner, PayPo, finansuje zakup do czasu opłacenia go przez klienta.

Raty Zero
Raty Zero to idealne rozwiązanie dla osób, które płatność za zakupy na Allegro chcą rozłożyć w czasie i nie chcą ponosić przy tym żadnych dodatkowych opłat. Taka możliwość, z której nasi klienci mogą korzystać od 2017 r. wspiera lepsze zarządzanie domowym budżetem.

Raty Od.nowa
Raty Od.nowa to nowatorski produkt pozwalający sfinansować niespodziewane wydatki albo skorzystać z atrakcyjnej okazji. Wprowadziliśmy go w 2018 r. wspólnie z bankiem BNP Paribas. Wypełniając prosty wniosek klienci mogą otrzymać na stałe nieoprocentowany odnawialny limit kredytowy, Ratami Od.nowa mogą sfinansować kilka zakupów, nawet od różnych sprzedawców.

Od początku wprowadzenia Rat od.nowa skorzystało z nich blisko 350 tys. klientów

Allegro Lokalnie
Allegro Lokalnie to specjalny serwis, gdzie klienci mogą znaleźć ogłoszenia od prywatnych osób oraz kupić przedmioty od sprzedających z najbliższej okolicy. Zamieszczenie ogłoszenia w Allegro Lokalnie jest proste, intuicyjne, a kupujący i sprzedający mogą bezpośrednio ustalić wszystkie warunki - umówić się na odbiór osobisty czy negocjować cenę. Ogłoszenia z płatnością przy odbiorze i odbiorem osobistym są bezpłatne, a te oznaczone jako Kup Teraz oraz Licytacje.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.