Nasza działalność

Allegro - od startupu do największej platformy handlowej

Allegro to jedna z największych firm handlowych w Polsce i w Europie oparta na nowoczesnych technologiach. Od 1999 roku Allegro ułatwia Polakom zakupy w sieci, oferując im najlepsze ceny, wygodę i pełne bezpieczeństwo transakcji.

W serwisie założono dotychczas 21 milionów kont. Codziennie klienci kupują na platformie ponad milion produktów, z których przeszło 90% stanowią rzeczy nowe, sprzedawane po ustalonej cenie, z gwarancją, a ostatnio również z ubezpieczeniem. Dzięki współpracy z partnerami z sektora finansów, Allegro może oferować także inne nowoczesne usługi online, jak raty 0% oraz leasing. Na platformie sprzedaż prowadzi 100 tysięcy firm - to nie tylko największe światowe marki, ale w większości małe i średnie polskie firmy handlowe. Dzięki temu Allegro przyczynia się do ciągłego polepszania standardów na rynku e-commerce, dbając o prawa konsumentów, a jednocześnie wspierając rozwój przedsiębiorczości.

Allegro powstało w 1999 roku w Poznaniu, a dziś ma biura także w Warszawie, Toruniu, Wrocławiu i Krakowie. Początkowo firma tworzona przez kilka osób znajdowała się w piwnicy hurtowni komputerowej, a pierwsza wersja serwisu mieściła się na jednej dyskietce. To były czasy, kiedy rynek e-commerce w Polsce dopiero raczkował, a Allegro odegrało jedną z głównych ról w jego rozwoju. Od tamtej pory, w ciągu kilkunastu lat, firma przeszła ogromną metamorfozę: z serwisu aukcyjnego dla hobbystów stała się najpopularniejszym miejscem internetowych zakupów. Allegro zatrudnia dziś 1,5 tysiąca osób, z czego ponad połowa to najwyższej klasy specjaliści w obszarze technologii.

Allegro jest jedną z najsilniejszych polskich marek, którą wyróżnia wysoka jakość obsługi klienta. Potwierdzają to najwyższe pozycje w rankingach takich jak Superbrands, Gwiazdy Jakości Obsługi czy OC&C Retail Proposition Index.

Uśmiech

Allegro w 2017 roku

*Ranking Superbrands 2017

**European Retailer 500 (Top500Guide)

***Badanie „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” dla Izby Gospodarki Cyfrowej

  • Allegro - jak to działa?Nasz model biznesowy opiera się w znaczącej większości na opłacie transakcyjnej. Pobieramy ją od sprzedawcy tylko wtedy, kiedy faktycznie dojdzie do sprzedaży. Dla klientów korzystanie z Allegro jest całkowicie bezpłatne.

    Allegro to platforma, która łączy sprzedających z kupującymi. Nasz model biznesowy opiera się w znaczącej większości na opłacie transakcyjnej. Pobieramy ją od sprzedawcy tylko wtedy, kiedy faktycznie dojdzie do sprzedaży. W kilku wybranych kategoriach, ze względu na ich specyfikę, stosowana jest opłata za wystawienie oferty. Sprzedawcy mogą korzystać odpłatnie z wielu możliwości dodatkowego promowania swoich ofert.

    Nasi klienci mogą wygodnie i bezpiecznie korzystać z platformy dzięki wielu rozwiązaniom, które cały czas udoskonalamy. Są to m.in. intuicyjny system wyszukiwania, rekomendacje, system oceny sprzedających, wiele możliwości płatności w ramach Allegro Finanse, czy program zbierania Monet. Klienci mogą teraz skorzystać również z dodatkowych usług bez potrzeby wychodzenia z serwisu. To możliwość zakupu rozłożonego na raty, leasing czy ubezpieczenie wybranych produktów. Wszystkie wdrażane przez nas rozwiązania sprawiają, że cały proces zakupów przebiega szybko, łatwo i bezpiecznie. Sprzedającym zapewniamy wygodny system do wystawiania przedmiotów, zarządzania transakcjami oraz promocją.

    Maciej Biniek

    Allegro Financial Services Director

    Maciej Biniek - Allegro Financial Services Director

    Płatności są nierozerwalnie związane z dokonywaniem transakcji w handlu elektronicznym. Skala działania Allegro i dziesiątki milionów sprzedawanych przedmiotów miesięcznie to gigantyczny potencjał i niesamowite wyzwanie, nie tylko w prostych rozliczeniach kartowych czy pay-by-link, ale także w usługach finansowych, np. ratalnych, kredytowych czy leasingu. Będziemy dalej rozwijać ten obszar, bo wierzymy, że płatności, dzięki którym klienci mogą płacić za zakupy sprawnie, szybko - a co kluczowe - zupełnie bezpiecznie, są decydującym elementem pozytywnego doświadczenia zakupowego. Szczególnym wyzwaniem są zakupy mobilne, dlatego staramy się żeby większość płatności na naszej platformie można było przeprowadzić jednym kliknięciem. Od niedawna istnieje również możliwość ubezpieczenia wybranych zakupów dzięki współpracy z największym polskim ubezpieczycielem - PZU. Myślę, że rok 2018 przyniesie jeszcze więcej ciekawych rozwiązań, zarówno dla kupujących, jak i dla firm sprzedających na Allegro swoje produkty.

    Allegro to system dobrze przemyślanych usług i programów wspierających rozwój biznesu i wygodne zakupy, m.in:

    Super Sprzedawca

    Wyróżnienie, które otrzymują klienci prowadzący konto „Firma” za spełnienie określonych kryteriów, np. brak blokady konta w ciągu ostatnich dwóch miesięcy lub ponad 100 pozytywnych ocen sprzedaży. Znak Super Sprzedawca gwarantuje, że zakupione przedmioty będą zgodne z opisem i dostarczone w deklarowanym czasie.

    Allegro Ads

    Innowacyjny, oparty na technologii system reklamy w ramach serwisu polegający na prezentacji ofert sponsorowanych. Umożliwia ona zaprezentowanie wystawionej oferty jako pierwszej w miejscach najpopularniejszych na Allegro. Opłata pobierana jest wyłącznie za kliknięcie, czyli za zainteresowanie potencjalnego klienta, a sposób wyświetlania reklamy jest dobierany tak, aby jak najlepiej odpowiadać na zapytania użytkownika.

    Współpraca w Ochronie Praw

    W ramach programu WOP chronimy: prawa właścicieli marek, sprzedających przed prawnymi konsekwencjami, często nieświadomie dokonywanych naruszeń, a także kupujących przed zakupem towarów naruszających prawo. Nasze działania koncentrują się głównie na ograniczaniu sprzedaży towarów niezgodnych z prawem i naszym regulaminem. Reagujemy także, gdy otrzymujemy zgłoszenia o innych naruszeniach praw własności przemysłowej lub naruszeniach praw autorskich.

    Program Ochrony Kupujących

    Dbamy o to, aby zakupy na Allegro były w pełni bezpiecznie. Dlatego stworzyliśmy Program Ochrony Kupujących. Dzięki niemu klienci mogą odzyskać pieniądze w przypadku ewentualnych problemów z zakupami. W ramach rekompensaty zwracamy kwotę zakupów (do 10 tys. zł) oraz koszty wysyłki. Program jest bezpłatny i obejmuje każdą transakcję zawartą poprzez Allegro.

    Monety Allegro

    Program umożliwiający klientom w oznaczonych ofertach uzyskanie monet, które mogą zamienić na kupony rabatowe na Allegro. Skierowany jest także do sprzedawców - konta firma mogą obdarowywać swoich klientów monetami.

    Strefa Marek

    Miejsce, w którym sprzedawać mogą jedynie producenci i oficjalni dystrybutorzy znanych marek. Daje to kupującym gwarancję oryginalności i jakości zakupionych produktów.

    Oficjalny Sklep Allegro

    W 2015 roku dołączyliśmy do grupy sprzedawców na platformie i uruchomiliśmy Oficjalny Sklep Allegro, który działa na tych samych zasadach, co inne podmioty gospodarcze na platformie. W ten sposób chcemy podnosić jakość oferty i poziom obsługi naszych klientów, oferując np. bezpłatny zwrot produktów w ciągu 30 dni od otrzymania przesyłki bez podania przyczyny.

    Konto Junior

    Specjalne konto przeznaczone dla naszych najmłodszych klientów między 13. a 18 rokiem życia. Młody klient może kupować i sprzedawać, wystawiać komentarze i dyskutować na forum. Do ukończenia 18 lat obowiązują go jednak ograniczenia w dostępie do niektórych usług. Do założenia konta Junior konieczna jest zgoda rodziców lub opiekunów prawnych.

  • Allegro dziś - statystykiDzięki naszej platformie łączymy miliony klientów ze sprzedawcami i robimy to na niespotykaną w polskim biznesie skalę. W minutę na Allegro odbywa się ponad 500 transakcji, a miesięcznie odwiedza nas 17 milionów Polaków.

    Ponad1 mln sprzedanych produktów dziennie

    50+%ruchu pochodzi z urządzeń mobilnych

    Ponad7 mlnpobrań aplikacji mobilnej Allegro

    Ponad17 mlnInternautów odwiedza serwis miesięcznie*

    Ponad3 mldwyświetleń stron w serwisie miesięcznie*

    Blisko1,2 mldwyszukiwań w wyszukiwarce Allegro miesięcznie

     70 mlnofert miesięcznie

    * źródło danych Gemius

    Piotr Szybiak

    Chief Technology Officer

    Piotr Szybiak - Chief Technology Officer

    Pracuję w Allegro niemal od początku. Od zawsze w zespole technologii. Dzięki temu doskonale znam historię serwisu od strony technologicznej i to pozwala mi z dumą mówić o tym, jak wiele udało nam się osiągnąć i zmienić na lepsze. W kodzie programistycznym Allegro na pewno można znaleźć jeszcze linijki kodu pisane na początku naszej działalności, ale serwis nieustannie ewoluuje. Kilkusetosobowy zespół inżynierów i programistów pracuje w zasadzie non-stop nad udoskonalaniem platformy. Trzeba pamiętać, że te zmiany wprowadzane są w czasie rzeczywistym. W odróżnieniu od tradycyjnych sklepów nie możemy naszych remontów prowadzić w nocy, albo wywiesić kartki „Zaraz wracam”. Nie ma dziś w Polsce drugiej takiej firmy, która stawiałaby przed inżynierami tak ambitne zadania. Tworzenie oprogramowania i infrastruktury IT, które obsłużą miliony wyszukiwań, transakcji, ofert, to nie lada wyzwanie, zwłaszcza kiedy uświadomimy sobie pozytywny społeczny wpływ naszej pracy. Znakomicie ułatwiamy żmudną codzienną czynność - zakupy. Oszczędzamy czas, dajemy wygodę, największy wybór produktów w polskiej sieci. Zmieniamy życie ludzi na lepsze. To daje nam olbrzymią satysfakcję.

  • Allegro formalnieSwoją przygodę zaczynaliśmy od garażowego biura i kilku komputerów. Dziś jesteśmy spółką, zatrudniającą ponad 1400 pracowników w największych miastach Polski: w Poznaniu, Warszawie, Toruniu, Krakowie i Wrocławiu.

    Allegro.pl jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością zarejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądowym 2 listopada 2017 roku. Wcześniej spółka funkcjonowała pod nazwą Grupa Allegro Sp. z o.o. Spółka ma siedzibę w Poznaniu, przy ul. Grunwaldzkiej 182. Nasze biura działają również w Toruniu, Krakowie, Warszawie, Błoniu i we Wrocławiu.

    W marcu 2017 roku zrezygnowaliśmy z kontynuowania projektu allegro.de, co było równoznaczne z wycofaniem się z rynku niemieckiego. Obecnie naszą działalność koncentrujemy na rynku polskim.

    295 mln zł, taką wartość podatku VAT* zapłaciliśmy w 2017 roku. To prawie tyle co, budżet Przemyśla!

    *kwota może ulec zmianie ze względu na bieżące korekty

    Z kolei podatek CIT za 2017 rok to ponad 56 mln zł

    Od 2016 roku właścicielem Allegro jest europejskie konsorcjum funduszy inwestycyjnych Cinven, Permira i Mid Europa Partners.

    Za zarządzanie firmą odpowiedzialny jest czteroosobowy* Zarząd w składzie:

    François NuytsChief Executive Officer (CEO)**

    Piotr SzybiakChief Technology Officer (CTO)

    Damian ZapłataChief Customer Officer (CCO)***

    Jon EastickChief Financial Officer (CFO)****

    * Do 17.05.2018 roku Przemysław Budkowski pełnił Funkcję CEO i prezesa zarządu Allegro

    ** François Nuyts dołączy do zarządu Allegro z dniem 01.08.2018 roku

    *** Od 1.12.2017

    **** Od 1.02.2018 roku. Do 14.11.2017 roku funkcję CFO i członka Zarządu pełniła Anna Pardej

    Ważnym elementem w naszej strukturze jest tzw. exec-team, dyrektorzy odpowiedzialni za kluczowe obszary: Izabela Jarosz - HR, Marcin Skowroński - Advertising, Jakub Kłoczewiak - Customer Experience, Piotr Szybiak - Technology, Jon Eastick - Finance, Damian Zapłata - Commerce, Marcin Dyczak - Marketing, Paweł Klimiuk - Corporate Communication, Maciej Biniek - Allegro Financial Services, Grzegorz Czapski - Corporate Development, Tom Ruhan - Legal Counsel*

    *Tom Ruhan dołączył do zespołu Allegro w kwietniu 2018 roku. Wcześniej, do sierpnia 2017 roku, tę funkcję sprawował Bartosz Wojciechowski.

    W Allegro funkcjonują różne komitety i komisje, które pomagają nam rozwiązywać problemy:

    • Reprezentacja pracowników Allegro - opiniuje istotne zmiany w Regulaminie Pracy i ZFŚS, przedstawia pytania pracowników i wyjaśnia wątpliwości z działem HR, a także uczestniczy w obradach Komisji Powypadkowej i Socjalnej,
    • Komisja Socjalna - opiniuje wnioski związane z pomocą socjalną oferowaną pracownikom przez Allegro,
    • Komisja ds. etyki - bada i opiniuje wszelkie zgłoszenia niezgodności z naszym kodeksem etycznym,
    • Komisja BHP - organ powołany przez pracodawcę, w skład której wchodzą pracownicy zajmujący się BHP w Allegro,
    • Zespół powypadkowy zajmuje się rozpatrywaniem wniosków i uznawaniem lub nieuznawaniem wypadków w pracy lub w drodze do pracy.