List zarządu

Od 18 lat dostarczamy uśmiech milionom Polaków

Rok 2017 zakończyliśmy zadowoleni z wyników oraz pełni ambitnych planów na przyszłość. We wszystkim co robimy, opieramy się na danych, a one mówią same za siebie. Allegro to obecnie 90 milionów ofert miesięcznie, 100 tysięcy małych i średnich firm prowadzących sprzedaż i 21 milionów zarejestrowanych kont. Cieszymy się z tych wyników, ale nie osiadamy na laurach. Polski rynek e-handlu oferuje nadal bardzo dużo możliwości rozwoju biznesu i jako lider chcemy jak najlepiej je wykorzystać. Świętując 18 lat obecności na polskim rynku, patrzyliśmy z zadowoleniem w przeszłość, ale równie chętnie snuliśmy plany na przyszłość. Wiemy, że sektor, w którym działamy rozwija się z nieprawdopodobną prędkością i musimy również zmieniać się nieustannie, żeby dotrzymać mu kroku. Dlatego właśnie inwestowaliśmy (i nadal inwestujemy) w rozwój nowych usług i produktów dla naszych klientów i partnerów biznesowych. Na platformie ma miejsce 13 tys. wdrożeń oprogramowania rocznie. Chcemy budować coraz lepsze doświadczenie zakupowe, ponieważ wiemy, że bezpośrednio przełoży się to na wzrost sprzedaży naszych partnerów. Wśród zmian, które wprowadziliśmy w 2017 r. warto wymienić chociażby:

  • Jednolity wygląd ofert, dzięki któremu klienci mogą łatwo znaleźć informacje o potrzebne do podjęcia decyzji zakupowej
  • Wprowadzenie szeregu dodatkowych parametrów. Dzięki nim możliwe jest bardziej precyzyjne i szybsze wyszukiwanie
  • Możliwość skorzystania z ubezpieczenia wybranych produktów
  • Rozbudowane usługi finansowe oraz program bonusowy, czyli Monety
  • Niższy koszt i wygodniejsze opcje dostawy dzięki kolejnym umowom z operatorami logistycznymi i rosnącej sieci punktów odbioru. Wprowadziliśmy również usługę Kurier Wieczór. Przed Bożym Narodzeniem po raz pierwszy zorganizowaliśmy Tydzień Darmowej Dostawy.
  • Zmiany w dyskusjach, które gwarantują odpowiedź od klienta w ciągu 24 godzin, a sprzedającym ułatwiają zarządzanie tym procesem

Zwiększyliśmy również zatrudnienie, zasilając przede wszystkim nasze działy technologii i obsługi klienta. Zespół Allegro przekroczył już 1,5 tys. osób, z czego ponad połowa to najlepsi w Polsce specjaliści z obszaru technologii. Wiemy, że to właśnie te obszary decydują o tym, czy nasi klienci będą mieli najlepsze doświadczenia zakupowe. Z jednej strony technologia musi zapewnić doskonale działającą, intuicyjną platformę, a z drugiej nasz zespół konsultantów zadbać o obsługę na najwyższym poziomie. Tylko wtedy możemy być pewni, że spełnimy naszą obietnicę wobec klientów: najlepsze ceny, największy wybór i całkowite bezpieczeństwo zakupów. Ale w Allegro już od 18 lat liczy się coś więcej…

Często mówi się o tym, że to innowacje są drogą do prawdziwego sukcesu w biznesie, a nie sprawność organizacyjna. W Allegro myślimy inaczej. Bez synergii obu tych aspektów, Allegro nie byłoby w miejscu, w którym jest dziś – lidera polskiego e-commerce'u. Liczy się nie tylko osiągnięcie sukcesu, ale również sposób, w jaki go osiągnęliśmy. Pracę w Allegro opieramy na naszych zasadach, tzw. regułach gry. W 2017 roku dodaliśmy dwie nowe: odpowiedzialność i konsekwencję w działaniu. Towarzyszą nam w codziennej pracy i obok mocy danych, użyteczności, odwagi i współdziałania definiują to, kim jesteśmy. Doskonale oddają one nasze myślenie o społecznej odpowiedzialności biznesu.

Bycie liderem rynku to zobowiązanie do tego, żeby pozytywnie wpływać na swoje otoczenie. Robić to odpowiedzialnie i konsekwentnie.

Mówiąc o społecznej odpowiedzialności Allegro, warto odpowiedzieć na pytanie, co tak naprawdę chcemy osiągnąć naszą działalnością. Przeczytajcie raport, a sami przekonacie się, jak to robimy. Jako firma, wpływamy na rozwój całego rynku e-commerce: bezpośrednio oraz pośrednio - edukując i działając na rzecz profesjonalizacji naszych sprzedawców. Od zawsze działamy w Polsce i tu płacimy podatki, dokładając się co roku do wspólnego budżetu. A wszystko to robimy z myślą o naszych klientach. W naszym konkursie osiemnastkowym pytaliśmy ich o najciekawsze wspomnienia związane z Allegro. Dostaliśmy 156 tysięcy odpowiedzi! Wiele z nich to bardzo osobiste historie - jak się okazuje, mamy spory wkład nie tylko we wzrost gospodarczy, ale również demograficzny :). Wszystkie historie udowodniły, że Allegro to narzędzie, które służy do osiągania innych, ważnych celów: sprawienia radości najbliższym czy zaoszczędzenia czasu, który można spędzić z rodziną. Cieszymy się, że od lat udaje nam się zachować ten unikatowy charakter i mamy nadzieję, że będziemy mogli pozostać sobą nie tylko przez kolejną osiemnastkę, ale dużo dłużej.

Zarząd Allegro.pl

Piotr Szybiak

Damian Zapłata

Jon Eastick